Tüp Bebek

In vitro fertilizayon yani bilinen adıyla tüp bebek tedavisi, doğurganlığı veya genetik problemleri tedavi etmek ve çocuk sahibi olmaya yardımcı olmak için kullanılan karmaşık bir prosedür dizisidir. Tüp bebek tedavisi sırasında yumurtalıklarınızdan döllenmeye hazır yumurtalar alınır ve laboratuvar ortamında sperm tarafından döllenir. Daha sonra döllenmiş yumurta yani embriyo rahminize yerleştirilir. Bu süreç yaklaşık iki hafta sürer.

Fallop tüplerinde tıkanıklık ya da hasar, yumurtlama bozuklukları, endometriozis, myom ya da açıklanamayan infertilite durumlarının üstesinden gelmede tüp bebek tedavisi oldukça başarılı bir yöntemdir.

Tüp bebek tedavisi, yardımcı üreme teknolojisinin en etkili yöntemidir. Prosedür çiftin kendi yumurta ve spermlerini kullanarak uygulanır. Bazı ülkelerde bilinen ya da bilinmeyen bir sperm donörü aracılığıyla gerçekleştirilebilir ya da kadının gebeliğe uygun olmaması durumunda bir taşıyıcı anneden faydalanılabilir.

Tüp bebek tedavisiyle sağlıklı bir bebek sahibi olma şansınız, yaşınız ve infertilite nedeniniz gibi birçok faktöre bağlıdır. Ek olarak, tüp bebek tedavisinin uzun süren ve görece masraflı bir tedavi olduğu göz önünde bulundurulmalıdır. Rahiminizde birden fazla embriyonun yerleştirilmesi durumunda, çoğul gebelik ihtimali doğar.