Suda Doğum

Suda doğum, annenin doğumun bir kısmını ya da tamamını ılık suyla doldurulmuş özel bir havuzda gerçekleştirmesidir. Bazı doğumlarda suyun rahatlatıcı etkisinden yararlanılır. Anne doğumun ilk evresini yani kasılmalarla birlikte rahmin tam açıklığa ulaşma sürecini suda geçirir ancak doğum su dışında gerçekleştirilir. Bazı doğumlarda ise doğum süreci havuzda tamamlanır.

Son yıllarda tüm dünyada sıkça kullanılmaya başlanan suda doğum tekniğiyle anne adayı çok daha rahat ve ağrısız bir doğum geçirmektedir. Doğum sırasında yaşanabilecek travmaları hem anne hem de bebek için en aza indirgenmesine yardımcı olan yöntem ülkemizde de başarıyla uygulanmaktadır.

Suda doğum için annenin en iyi şekilde hazırlanması oldukça önemlidir. Suda doğum tercih edilecekse annenin bu konuda eğitim alması ve doğumun tüm aşamalarını uygulamalı bir şekilde öğrenmesi şarttır. Doğumun gerçekleştirileceği yerin hijyenik ve tıbbi açıdan yeterliliğinin de doğum sırasında herhangi bir komplikasyon oluşması ihtimaline karşı özenle incelenmesi gerekir. Annenin doğumdan önce gerekli tetkiklerinin yapılması ve suda doğuma engel bir durum olup olmadığından emin olunması hem anne hem de bebek için hayati önem taşır. Çoğul gebelik, gelişme geriliği, şeker hastalığı, yüksek tansiyon gibi durumlarda suda doğum önerilmemektedir.