Robotik Cerrahi

Robotik cerrahi minimal girişimsel endoskopik (kapalı ameliyat) bir ameliyat türüdür. Büyük kesiler açılmadan çoklu küçük kesilerle gerçekleştirilen robotik cerrahi yöntemi birçok hastalığın tedavisini oldukça kolaylaştırmaktadır. Dünyanın en gelişmiş cerrahi robotu olan da Vinci ile gerçekleştirilen ameliyatta, minyatür araçlar üç farklı robot kolu üzerine monte edilerek cerraha maksimum hareket ve hassasiyet sağlar. Da Vinci’nin dördüncü kolu, prosedür sırasında cerrahı yönlendiren büyütülmüş bir yüksek çözünürlüklü 3-D kamera içermektedir.

3-D kamera teknolojisi sayesinde ameliyat edilecek bölgeye mümkün olan en fazla şekilde yakınlaşılabilir. Cerrah, bir konsol aracılığıyla robotik kolları kontrol eder. Konsolda yer alan ve robotun kollarına kadar uzanan fiberoptik kablolar aracılığıyla cerrahın el hareketlerini robotik kollara iletilerek kollara bağlı cerrahi makas, doku veya iğne tutucu gibi aletlerin hareketleri yapması sağlanır. Robotik kollara bağlı aletlein hareket kabiliyeti insan eline oranla çok daha gelişkin olduğu için işlem çok daha ayrıntılı ve etkili şekilde uygulanabilir. Böylelikle hata ihtimali minimuma indirilir.