Myom

Myomlar yani rahim yumruları, rahimde meydana gelen iyi huylu büyümelerdir. Kadınların yaklaşık %20 ile 25’inde görülürler. Myomlar küçük olduklarında belirti göstermedikleri için çoğu kadın tarafından farkına varılmaz. Ancak belirli bir boyut, sayı ve yerleşime ulaştıklarında sorun teşkil edebilirler. İyi huylu büyümeler olmalarına rağmen tüm anormal büyümelerde olduğu gibi bir uzman tarafından belirli aralıklarla kontrol altında tutulmaları gerekir.

Myomlar her kadında yerleşim ve şekil açısından farklılık gösterir. Rahmin dış yüzeyinde ya da iç duvarında görülebilir. Büyüklük bakımından da değişkenlik gösterebilen myomlar uzun süre küçük kalıp bir anda ya da yıllar içerisinde yavaş yavaş büyüyebilirler.

Myom belirtileri arasında adetlerde değişiklik, normalden fazla vajinal kanamalar, uzun veya sık adet dönemleri, yoğun adet sancıları, adet döngüsü dışında vajinal kanama, kansızlık, ağrı, baskı hissi, idrar ve büyük tuvalet yapmada zorluklar, rahimde ile karında büyüme, düşük ve kısırlık sayılabilir. Myomların tedavisinde boyutu ve durumuna göre genellikle cerrahi yöntemler tercih edilir. Kullanılan cerrahi yöntemler “Myomektomi” (miyomun karın dışına alınması) ve “Histerektomi” dir. Yine uterin arter embolizasyonu ve hormonal tedavilerede klinik değerlendirmelerin ardından başvurulabilir.