Menopoz

Menopoz, menstrual döngünün sona erdiği, 1 yıl adetin görülmediği doğal bir biyolojik süreçtir, hastalık değildir. Ancak sıcak basmaları gibi fiziksel semptomlar ve hormon dengesizliklerine bağlı duygusal semptomlar uykunuzu bozabilir, enerjinizi düşürebilir veya duygusal sağlığınızı etkileyebilir. Yaşam tarzı değişiklerinden hormon tedavisine kadar menopozun birçok etkili tedavisi vardır.

12 ay boyunca adet görülmediği durumlarda menopoz teşhisi konur. Her kadında farklılık gösterse de menopozun en sık görülen belirtileri; düzensiz adet periyotları, sıcak basması, gece terlemesi, vajinal kuruluk, uyku düzensizliği, duygusal değişimler, cinsel isteksizlik, kuru cilt, memelerde az doluluk hissi ve kilo alımıdır.

Menopozun nedenleri arasında yaş ilerlemesine bağlı üreme hormonlarındaki düşüş, histerektomi operasyonu geçirmiş olmak ya da kemoterapi ve radyoterapi bulunur.

Menopoz öncesi dönemde adet periyotlarında düzensizlik başlar. Genellikle adet döngüsü iki ayda bir görülür. Bu aralıklar birkaç aya da çıkabilir. Bu dönemi bir doktor kontrolü altında geçirmek önemlidir. Süreç, uygun bir tedaviyle desteklenmediği sürece hormonlardaki değişiklikler nedeniyle bazı hastalıkların ortaya çıkma riski taşır.