Laparoskopik Cerrahi

Laparoskopi yani kapalı cerrahi son yıllarda özellikle kadın doğum alanında sıkça kullanılan bir teşhis ve tedavi yöntemi olmuştur. Hastanın karnına açılan küçük kesilerden girilerek özel bir optik cihazla görüntüleme yapılarak uygulanan yöntem kanama ve ameliyat sonrası ağrıyı en aza indirgediğinden çokça tercih edilmektedir. Ameliyathane şartlarında ve genel anestezi altında uygulanmaktadır.

Laparoskopik cerrahinin en önemli avantajlarından biri de teşhis ve tedaviye aynı anda olanak sağlaması ve tedavi sürecini hızlandırmasıdır. Bu sayede hasta süreçte daha az yorulur ve iyileşme daha hızlı gerçekleşir. Cerrahın hastalıkları tespitini kolaylaştırması açısından doğru ve sağlıklı teşhis ve tedavi imkanı sağlar. Tanı amaçlı laparoskopide işlem 20 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanırken tedavi amaçlı operasyonda hastalığın türüne ve boyutuna göre birkaç saate kadar değişen bir süre söz konusudur.

Laparoskopik cerrahi, myom ve diğer rahim içi oluşumlar, yumurtalık kistleri, inferitilite gibi hastalıkların teşhis ve tedavisinde oldukça başarılı sonuçlar vermektedir. Ayrıca histerektomi yani rahmi çıkarılması, dış gebeliğin sonlandırılması, tüplerin bağlanması yine tüplerin açılması ve onkolojik tedaviler için kullanılmaktadır.

Laparoskopinin belirli kalp rahatsızlığı olan kişilerde, aşırı şişmanlık ya da aşırı zayıflık gibi durumların varlığında uygulanması önerilmez.

cog