Notice: Undefined offset: 0 in /home/draskine/public_html/controllers/blog.php on line 164

Notice: Undefined offset: 0 in /home/draskine/public_html/controllers/blog.php on line 176
Vajinusmus | Dr. Aşkın Evren Güler

Vajinusmus

Vajinismus

Vajinismus Nedir?

Vajinismus, vajina bölgesindeki kasların istemsizce kasılması sonucu meydana gelen bir cinsel fonksiyon bozukluğudur. Kadının cinsel ilişkiye girmek istemesi, ancak kendi iradesi dışında sağlıklı bir şekilde cinsel ilişkiyi gerçekleştirememesi olarak bilinen vajinismus hastalığında, kadın kendini kasarak penisin vajinadan içeri girmesini engellemektedir. İstemsiz ve kontrolsüz bir şekilde kasılan vajina cinsel ilişkiyi önler.

Vajinismus Türleri Nelerdir?

Kadınların cinsel ilişkiye girmelerini engelleyen vajinismus hastalığının iki tür vardır. Bunlar Primer vajinismus ve Sekonder vajinismus.

Primer Vajinismus

İlk cinsel ilişki sırasında vajinanın kasılarak cinsel ilişkiyi engellemesi primer vajinismus olarak adlandırılır. Bu problemi yaşayan kadınlar vajinaya giren herhangi bir şeye karşı kasılma yaşar ve vajinal muayene olamazlar.

Sekonder Vajinismus

Cinsel hayatı normal bir şekilde devam eden bir kadının ağrılı bir jinekolojik muayene, düşük, kürtaj gibi travmalar yaşaması sonucu oluşan vajinismus türüdür. Temelinde korku yatan bu vajinismus türü aynı zamanda edinilmiş vajinismus olarak da adlandırılır.

Vajinismus Belirtileri Nelerdir?

Vajen bölgesindeki kasların istemsizce kasılma meydana gelmesi vajinismusun temel belirtisidir. Bunun dışında hastalarda görülen farklı belirtiler de bulunmaktadır. Bunlar; ağrılı cinsel ilişki, cinsel ilişkinin zor olması, tampon kullanımı sırasında ağrı meydana gelmesi, jinekolojik muayene sırasında ağrı oluşması gibi belirtilerdir.

Vajinismus Nedenleri

Vajinismus hastalığının nedenleri psikolojik ve yapısal olarak ikiye ayrılmaktadır. Vajinismusun temel sebebi korkulardır. İlk gece korkusu, kızlık zarı, namus terimi, toplumsal yargılar ve kadının çevreden aldığı yanlış bilgiler korkulara sebep olmaktadır. İlk cinsel ilişkide acı çekilmesi, partneri tarafından zorlanması vajinismusun oluşumunu artıracak nedenler arasındadır. Psikolojik nedenler dışında vajinanın yapısından kaynaklanan sebepler de olabilmektedir. Bu sebepler ise; Vajinanın kısa olması, kızlık zarının normalden kalın veya sert olması, vajinal enfeksiyonlar ve bartholin kisti ve apsesi gibi durumlardır.

Vajinismus Tanısı Nasıl Konur?

Vajinismus tanısı için hastaların öncelikle hekimlerine karşı açıkça şikayetlerini belirtmeleri gerekir. Hekimler bu probleme çözüm aramak için hastaya çeşitli sorular yönelterek sorunun kaynağını bulmaya çalışır. Buna tıbbi öyküleme denir. Tıbbi öykülemeden sonra fiziki muayeneye geçilir.  Vajinismusu olan kadınların fiziki muayenede kasılmaları normal kabul edilen bir durumdur. Hastaların çekinmeden hekime güvenerek muayeneyi kolaylaştırmaları oldukça önemlidir.

Vajinismus Tedavi Yöntemleri Nelerdir? Vajinismus Geçer Mi? Cinsel Ilişkiye Girememe Tedavisi

Vajinismus hastalığı genellikle psikolojik nedenler sonucu meydana geldiği için kendi kendine tedavi edilebilecek bir hastalık değildir. Mutlaka bir hekime danışılmalı ve hastaya uygun tedavi yöntemi belirlenmelidir. Doktorun teşhisinden sonra hastanın durumu göz önünde bulundurularak kişiye özel bir tedavi planı oluşturulur. Ankara vajinismus tedavisi için hekimin uygun görmesi durumunda, kişiye cinsel terapi seansları düzenlenebilir. Bu terapiler sayesinde kişiler korku ve kaygıları yenerek sağlıklı bir cinsel hayata geri dönebilmeleri sağlanır. Bu seansların dışında vajina girişini rahatlatacak bazı egzersizler önerilebilir. Cinsel ilişkiye girememe tedavisi hastalar için oldukça önemlidir.  Bu hastalık, bir aile problemi olarak ele alınmalıdır ve eşlerin tedavi sürecini birlikte yürütmeleri tedavinin olumlu sonuçlanması açısından önemlidir. Vajinismus tedavisi Ankara için kliniğimize başvurabilir, uzman hekimlerimizden detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Vajinismus Tedavi Ücretleri Ankara 2022

Vajinismus tedavisinin süresi, primer veya sekonder grupta olma durumuna göre farklı sürelerde tedavi edilmektedir. İlk ilişkisinden itibaren sıkıntı yaşayan hastalar yani primer hastalar 1-3 gün içinde tamamen tedavi edilebilmektedir. Sekonder vajinismus hastalar yani daha önceleri ilişki yaşayan fakat sonradan vajinismus belirtileri görülen hastalar ise 1-5 gün içinde tamamen tedavi edilebilmektedir. Vajinismus tedavisinde uygulanan yöntem, hastanın durumu ve doktorun tecrübesine göre ücretler değişmektedir. Vajinismus tedavi merkezi için kliniğimizle iletişime geçerek detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Özet: Vajinismus, vajina bölgesindeki kasların istemsizce kasılması sonucu meydana gelen bir cinsel fonksiyon bozukluğudur. Kadının cinsel ilişkiye girmek istemesi, ancak kendi iradesi dışında sağlıklı bir şekilde cinsel ilişkiyi gerçekleştirememesi olarak bilinen vajinismus hastalığında, kadın kendini kasarak penisin vajinadan içeri girmesini engellemektedir.