Notice: Undefined offset: 0 in /home/draskine/public_html/controllers/blog.php on line 164

Notice: Undefined offset: 0 in /home/draskine/public_html/controllers/blog.php on line 176
Miyom (Myom) | Dr. Aşkın Evren Güler

Miyom (Myom)

Miyom Nedir?

Miyom, doğurganlık döneminde rahimde meydana gelen iyi huylu bir tümördür. Kadın hastalıklarında yaygın olarak görülen miyomlar, rahmin kas tabakasından kaynaklanmaktadır. Genellikle 30-40 yaş aralığındaki kadınlarda görülür. Genelde belirti göstermeyen miyomlar bazı kişilerde âdet düzensizliği, karın ağrısı, şişkinlik ve cinsel ilişki sonrasında kanama gibi belirtiler görülebilmektedir. Genellikle 1-15 cm aralığında boyutlarda görülen miyomlar, pembe renkli ve yuvarlak şekillidir. Rahim içi ve rahim ağzında meydana gelebilir.

Miyomda Rahim Alınır Mı?

Miyomda Rahim Alınması Gerekli Mi?

Rahim De Miyom Nedir?

Miyom Çeşitleri Nelerdir?

Miyom çeşitleri, miyomun yerleştiği bölgeye ve durumuna göre farklı isimler alabilir.

İntramural Miyom:

En sık görülen miyom türüdür. Rahmin kas dokusuna yerleşir, rahmi genişletip, esnetebilir.

Subseröz Miyom:

Rahmin dış tarafında gelişir ve kişinin karnının bir tarafının daha şişkin görünmesine yol açan bir miyom türüdür.

Submüköz Miyom:

Nadir görülen bir miyom türüdür. Rahmin kas dokusunun orta tabakasında meydana gelir.

Saplı Miyom:

Bu miyom türleri rahme ince bir sap ile bağlıdır. Saplı miyomlar zamanla rahmin etrafında dönerek ağrıya yol açabilir.

Uterustaki Miyomların Belirtileri Nelerdir?

Uterusta bulunan miyomların çoğunluğu herhangi bir belirti vermeyen miyomlar olmalarına rağmen birçok kadında çeşitli problemlere ve belirtilere yol açmakta ve tedavi gerekmektedir.  Miyomların belirti göstermesi uterusun (rahmin) neresinde meydana geldiğine, boyutuna ve sayısına bağlıdır. Miyomlar tek veya çok sayıda meydana gelebilir. Miyomlar anormal kanama veya ağrı olarak belirti gösterebilmektedir. Uterustaki bu miyomların bu belirtiler sonucu uzman hekim yardımıyla alınması hasta sağlığı açısından oldukça önemlidir.

Ankara Miyom Tedavisi

Tanı koyulan miyomlar hastalarda belirtilere yol açıyorsa birtakım tedavi yöntemlerine başvurulabilir. Ankara miyom tedavisi için uygulanan işlemlerde genel olarak cerrahi yöntemler kullanılmaktadır. Ankara miyom ameliyatı için doktorun kararı, hastanın yaşına, belirtilerine ve miyom sayısına göre değişmektedir.

Miyom ameliyatları iki şekilde gerçekleşir. Miyomun çıkarılması ve rahmin tümüyle çıkarılması şeklindedir. Hastanın çocuğu yoksa ve ilerleyen dönemlerde çocuk sahibi olmak istiyorsa miyomun çıkarılması işlemi uygulanır. Ancak hastanın çocuğu varsa ve tekrardan çocuk sahibi olmayı düşünmüyorsa rahmin tümüyle alınması önerilebilir.

Ankara Miyom Embolizasyonu

Miyomların ameliyatsız tedavileri de mümkündür. Miyom embolizasyonu tedavisi ile miyoma giden kan akışını ve besini keserek miyomun küçülmesi sağlanır. Ankara miyom embolizasyonu için kliniğimizden detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

2022 Ankara Miyom Tedavisi Fiyatları

Miyom Ameliyatı Fiyatları ameliyatın türüne ve kullanılan cerrahi malzemeye göre farklılık göstermektedir. Miyom ameliyatı fiyatlarını hastanede kalış süresi ve hastanın durumuna değişmektedir. Detaylı bilgi için Ankara jinekoloji kliniğimize başvurabilir, uzman hekimlerimizden yardım alabilirsiniz.

ÖZET: Kadın hastalıklarında yaygın olarak görülen miyomlar, rahmin kas tabakasından kaynaklanmaktadır. Genellikle 30-40 yaş aralığındaki kadınlarda görülür. Genelde belirti göstermeyen miyomlar bazı kişilerde âdet düzensizliği, karın ağrısı, şişkinlik ve cinsel ilişki sonrasında kanama gibi belirtiler görülebilmektedir.