Histeroskopi

Histeroskopi, uterusun yani rahmin içinde meydana gelen oluşumların teşhis ve tedavisinden kullanılan bir kapalı cerrahi yöntemidir. Bu yöntem için kullanılan histeroskop adı verilen cihaz temelde ucunda kamera ve ışık bulunan bir alettir. Vajinadan girilerek rahmin içinin görüntülendiği bu yöntemde histeroskop görüntüyü büyüterek bir monitöre aktarır. Bu sayede daha iyi bir görüş ve netlik sağlanmış olur.

Histeroskopi ameliyathane ya da muayenehane şartlarında, lokal veya genel anestezi altında uygulanır. Anormal vajinal kanamaların nedenlerinin tespit edilmesinde, myom gibi rahim içi oluşumların ya da yapışıklıkların tedavisinde, kalıcı doğum kontrolü sağlamak adına fallop tüplerine tıkaç yerleştirilmesinde, ipi olmayan rahim içi araçların çıkarılmasında, doğumsal rahim anomalilerinin tespit ve tedavisinde, açıklanamayan kısırlık ve tekrarlayan gebelik kayıplarında, rahim içinin değerlendirilmesi amacı ile kullanılır.

Ameliyat esnasında kesi olmadığı için iyileşme süreci oldukça hızlı gerçekleşmektedir. Operasyondan sonra anestezi etkisinin geçmesiyle hasta aynı gün hemen evine dönebilmektedir. Operasyon sonrasında kasık ağrısı ve hafif kanamayla seyreden akıntı beklenen etkilerdir.