Ne aramıştınız! Birşeyler yazın...

Düşük Riski Nedir?

dusuk-riski

Düşük Riski Nedir?

Gebeliğin erken dönemlerinde görülen vajinal kanamalar özellikle gebeliğin 20. haftasından önce meydana geliyorsa bu durum düşük riski veya düşük tehlikesi olarak adlandırılır. Yeni anne olacak kişileri oldukça strese ve gerginliğe sokan bir durumdur.  Gebelikte meydana gelen bu kayıp 20. gebelik haftasından sonra gerçekleşirse, bu durum düşük değil erken doğum olarak adlandırılır. Gebelikte düşük tehdidi ve düşük riski genellikle genetik faktörlerle meydana gelmektedir. Her kadının düşük riski, çeşitli nedenlere bağlı olarak daha yüksek veya daha düşük gerçekleşebilir. Bir kadın hamile olduğunu bilmeden bile düşük yaşayabilir. Bazı durumlarda karın boşluğunda dış gebelik de görülebilmektedir. Dış gebelik yani ektopik bir hamilelik dönemi her zaman düşükle sonuçlanacaktır.

Düşük Tehlikesi Neden Olur?

Gebelikteki düşük riski, çeşitli sebepler sonucunda oluşabilir. Bu sebepler arasında kronik hastalıklar, yaş faktörü, rahim ve rahim ağzı hastalıkları, sigara ve alkol kullanımı, kafein kullanımı, ilaç kullanımı ve daha önce düşük geçirmiş olmak gibi sebepler yer almaktadır. Tiroid ve diyabet hastalıkları gibi kronik hastalıkları olan bireylerde düşük riski artmaktadır. 35 yaşın üzerindeki kadınların düşük yapma riski, genç kadınlara göre daha fazladır. Rahim ağzı hastalıklarında ise rahim ağzının kısa veya zayıf olması durumunda düşük tehlikesi artacaktır. Hamileyken sigara ve alkol kullanımı, sigara ve alkol kullanmayan kadınlara göre düşük yapma riskini oldukça artırır.

Gebelikte Düşük Belirtileri

Gebelikte düşüğün gerçekleşmesinin başlıca işareti vajinal kanamadır. Vajinal kanamayla birlikte karın bölgesinde kramp ve ağrı da görülebilir. Vajinal kanamalar, düşüklerin en sık belirtisidir. Düşük olayında bu kanamalar hafif lekelenme, normal kanama veya ağır kanama şeklinde gerçekleşebilir. Bazı kadınlar artık gebe hissetmediğini belirtebilirler. Daha önce gebelikte hissetmiş oldukları mide bulantısı veya meme hassasiyeti gibi semptomları artık hissetmiyor olabilirler.

Gebelikte Düşük Riski Ne Zaman Geçer?

Düşük riski aslında tamamen ortadan kaldırılamaz. Gebeliğin ilk üç ayı, 0-13 hafta arası kabul edilmektedir. Genelde düşüklerin %80’i ilk üç aylık dönemde gerçekleşir. Bu süreden sonraki dönemlerde düşük riskleri azalmaktadır. Ancak unutulmamalıdır ki, gebelik düzenli kontrol ve dikkatli olmayı gerektiren bir süreçtir. Anne adayının gebelik döneminde dinlenmeye özen göstermesi, beslenme düzenine ve uyku düzenine oldukça dikkat etmesi gerekmektedir. Bu sebeple her zaman dikkatli olmak ve olası acil durumlarda doktorunuza başvurmanız sizin ve bebeğinizin sağlığı açısından gerekli bir durumdur. Ankara düşük riski kontrolü için kliniğimize gelerek detaylı bilgi edinebilirsiniz.