Ağrısız (Epidural) Doğum

Ağrısız yani epidural anestezi ile doğum; doğum sırasında ağrının bloke edilerek annenin yalnızca dokunuşları hissetmesini sağlayan doğum yöntemidir. Doğum ağrıları, doğum sürecinin başlamasıyla kasılmalar sonucu bel, kasık ve karın bölgesinde düzenli aralıklarla hissedilen sancılardır. Bu sancılar pek çok anne adayının gözünü korkutmakta ve doğum öncesinde ve sırasında stres seviyesini yükseltmektedir. Sağlıklı bir doğumun olmazsa olmazlarından biri anne adayının rahat ve güvende hissetmesidir. Bu noktada ağrısız doğum oldukça sık tercih edilen bir yöntem olup doğum eyleminin normal yolla olması açısından önemli bir destek gibi görünmektedir.

Epidural doğumda doğum, normal yolla gerçekleşir. Annenin bilinci tamamen yerindedir ve doğumun her anına şahitlik eder. Dokunmaları, baskıyı ve bebeğin gelişini hisseder ancak herhangi bir ağrı duymaz. Doğumun ardından bebeğini hemen kucağına alabilir.

Epidural anestezi uygulamasında anne adayının bel bölgesine yerleştirilen bir kateter aracılığıyla düzenli aralıklarla ilaç verilir. Anne adayı ilk ilaç verildikten kısa bir süre sonra ağrıyı hissetmemeye başlar.