YUMURTALIK KİSTİ TEDAVİSİ ANKARA

Hastalar Over kiste sahipse ameliyat olma ihtimalleri vardır. Kistin taşıdığı özellikler tedavi sürecini belirlemektedir. Over kist 6 cm altındaysa, sıvıdan oluşuyorsa tedavi süreci ileri ki aylar için gözlem altında tutulur.  Yumurtalık kisti eğer 9-10 cm büyüklüğünü geçiyorsa, yüzeyinde bozukluklar/düzensizlikler varsa, yapışıksa, her iki yumurtalıkta kist bulunuyorsa ameliyat yöntemi kullanılarak kist alınır. Yumurtalık kisti tedavisi Ankara’da yapılan ameliyatlar sonrasında hastalar 6 ay boyunca kontrollere gelmeye devam ederler.Yumurtalık kist Ankara’daki hastalarda oluşabilecek bazı durumlarda direkt ameliyat gerekebilir. Örneğin; Yumurtalık kisti çok fazla ağrı yapıyorsa veya patlama riski oluştuysa kistin çapı ve özelliklerine bakılmadan ameliyat olması gerekebilir. Yumurtalık kisti ameliyatlarında ise iki yöntem izlenmektedir. Biri kapalı ameliyat olan Laparoskopi diğeri ise açık ameliyattır. Eğer Over kistin çapı geniş ve kötü huylu ise açık ameliyat yöntemi kullanılır. Açık ameliyat yöntemi ile yumurtalık kısmından yapılan operasyonla kist alınır.

YUMURTALIK (OVER) KİST NEDİR?

Over kisti olarak bilinen yumurtalık kisti, rahmin iki yanında bulunan yumurtalıklardan meydana gelen içi sıvı dolu etrafı doku ile sarı kitle parçalarıdır. Yumurtalıklar da meydana gelen bu tümör türü günümüzde birçok tedavi şeklini barındırmaktadır.

YUMURTALIK (OVER) KİSTLERİNİN NEDENLERİ NEDİR?

Over kistlerin oluşumunun altında birçok neden yatmaktadır. Adet döngüsü içerisinde yumurtalıklarımızda yer alan yumurtalar folikül adı verilen bir kese içerisinde yer almakta ve büyümektedir. Folikül dediğimiz bu kese açılır ve bir yumurtayı bırakır. Folikül de yer alan sıvı eğer kırılmazsa folikül içindeki sıvı yumurtalık üzerinde kist oluşturmasına neden olur. Bunun dışında eğer yumurtalık hücrelerinde bozulma, iltihap, tümör veya parazitlerde Over kistlerin oluşmasına neden olmaktadır.

YUMURTALIK (OVER) KİSTLERİN BELİRTİLERİ NELERDİR?

Over kistler bazı durumlarda belirti göstermezler. Yaptırılan bir rutin muayene sonucunda teşhis koyulabilir. Yumurtalık kistini Ankara’daki kliniğimize gelen çoğu hastamızda gözlenen belirtiler ise şu şekildedir:

Adet görememe ve düzensizlikler

Ağrılı adet dönemi geçirme

Kasık ağrısı ve Karındaki şişlik

Kitleyi elle hissetme

Yüksek kilo artışı, hızlı kilo kaybetme

Tüylenme

İdrar yollarında oluşacak şikayetler

Yumurtalık Kisti Ankara’daki kliniğimize başvurmanızı gerektiren ciddi belirtiler ise; Yüksek Ateş, Şiddetli ağrı ve geçmeyen mide bulantısı akabinde kusma şikayetleridir.

YUMURTALIK (OVER) KİSTİ NASIL TEŞHİS EDİLMEKTEDİR?

Hastanın eğer herhangi bir belirtisi yoksa rutin bir jinekolojik muayene esnasında ultrason görüntülerinde teşhis konulabilir. 25 mm ve üzerinde olan kistler yumurtalık kisti olarak kabul edilir.  Ultrasonda görüntülenen bu kistlerin içerisinde su varsa genel olarak iyi huylu kistler kategorisine girmektedir. Hastanın kist büyüklüğüne göre tomografi, hormon testleri ve manyetik rezonans yapılabilir.

YUMURTALIK (OVER) KİSTİ TEDAVİ YÖNTEMLERİ NELERDİR?

Çapı küçük olan yumurtalık kistlerinde doğum kontrol hapları gibi hormonsal tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Çapı büyük olan yumurtalık kistlerinde ise doğum kontrol ilaçları işe yaramamaktadır. 6 cm’den daha büyük olan Over kistler için Laparoskopi ismi verilen kapalı ameliyat tekniği uygulanır. Komplike kistlerde ise laparotomi denilen açık ameliyatlar yapılır. Bu ameliyat için verilecek kararlar hastanın yaşı ve kistin durumuna göre değişkenlik gösterebilir.

HANGİ DURUMLARDA AMELİYAT İLE MÜDAHALE GEREKEBİLMEKTEDİR?

Yumurtalık kistinde oluşabilecek bir patlama neticesinde hemen ameliyat gerekmektedir. Kistin patlaması sonucu içinde bulunan sıvı pelvik boşluğuna döküleceği için hemen ameliyata alınması şarttır.

Alt karın bölgesinde oluşan ağrı, karın şişliği, bulantı, kusma ve cinsel ilişki sırasında pelvik bölgesinde oluşan ağrılar varsa ameliyat yapılması gerekmektedir.

Over kistler her ne kadar toplum arasında kanser niteliğinde bakılsa da kanser değildir. Bu konu ayrı tutularak bazı yumurtalık kanseri türü, kist şeklinde oluşabilir. Bu kisti çıkarabilmek içinde ameliyat gerekmektedir.